straatnaambord

- apr/08 Woning te huur voor het goede doel

- ander nieuws

FOTO'S
kamer eettefal en zitje studio veiligheid tuin kamer tv ruimte terras

HUIZE UNU PIKIN VOOR KORT EN LANG VERBLIJF
Huize Unu Pikin

Naast de werkplaats staat 'Huize Unu Pikin'. De kamers en studio’s worden verhuurd aan stagiairs, vakantiegangers en vrijwilligers. Er wonen nu vooral jonge mensen die een paar maanden in Suriname blijven. Maar ook vakantiegangers weten Huize Unu Pikin te vinden. Sommige gasten kiezen voor de voordelige prijs of voor de bijzondere bouwstijl, anderen willen graag steunen omdat ze het zo’n sympathiek initiatief vinden.

De meeste gasten vinden ons via CasaCama, een bemiddelingswebsite voor vakantie- en stageverblijven. De opbrengsten van verhuur komen ten goede aan onze projecten en Casacama helpt ons daarbij door geen bemiddelingskosten in rekening te brengen.

Het huis

De 6 kamers worden los verhuurd. De woning is gedeeltelijk gebouwd van een zeecontainer en door de open bouwstijl kan de wind goed voor verkoeling zorgen. In de tuin staan vooral fruitbomen, zoals bananen, zuurzak, guave en cocosnootbomen. Het huis ligt aan een grasvlakte/voetbalveldje en kijkt uit op bomen met papagaaien.

Het huis ligt in de buurt van het Academisch Ziekenhuis. De stad is in 15 minuten met de fiets of buslijn 5 (rijdt vaak!) te bereiken. Op loopafstand vind je er winkels ('chinees', bakker, slager, groenten), bank met pin, wisselkantoor, taxi, etc.

plattegrond huize Unu Pikin indeling studio

Indeling en voorzieningen

- 6 kamers met bed, linnengoed, klamboe, wastafel, ventilator, kast, bureau.
- 2 studio’s met eigen keuken, badkamer en evt. airco.
- open keuken met 2 fornuizen, 2 koelkasten, magnetron etc.
- grote eetruimte, zitruimte, tv ruimte, hangmat.
- hydrofoor, dus goede waterdruk.
- evt. was-service.
- alarmsysteem, dievenijzers, 2 honden in de tuin.
- Wifi en 1 adsl-aansluiting voor algemeen gebruik, TV.

KOSTEN, BOEKINGEN & MEER INFO

Prijs per maand is vanaf € 180,- voor een kamer (1 persoon) tot € 490,- voor een studio met airco. Korter verblijf, of met 2 personen in de kamer is ook mogelijk. Vraag ons naar de mogelijkheden en beschikbaarheid van de kamers of studio's.

Voor boekingen en/of meer informatie kan je contact met ons opnemen via stichtingunupikin.nederland@gmail.com..

WONING TE HUUR VOOR HET GOEDE DOEL
(april 2008)

woning naast de sociale werkplaats

Net voor de jaarwisseling was het bewoonbaar. Nu is het klaar, de nieuwe woning die naast de werkplaats is gebouwd. Doel van deze woning is om onze Nederlandse vrijwilligers een betaalbare woonplek te bieden. En om inkomsten te genereren die uiteindelijk weer het werk van de stichting ten goede komen. De woning is te huur voor stagiairs en vakantiegangers die korte of langere tijd in Suriname willen blijven.

De woning is gedeeltelijk gemaakt van een zee-container, net als de bibliotheek in Sofia's Lust. De rest van het gebouw is van steen en hout. De medewerkers van de werkplaats hebben er ook aan mee gewerkt. Voor hen was dit een interessante mogelijkheid om nieuwe werkervaring op te doen. Ook de vrijwilligers zelf hebben een bijdrage geleverd. Een vrijwilliger die een aantal maanden in het huis heeft gewoond, heeft het de naam Huize Weltevreden gegeven.

woning in aanbouw PAUZE! hoogste punt bereikt algemene ruimte slaapkamer vooraanzicht - top / home -