groep voor werkplaats

HELP JE MEE?
schoolkinderen - Actie: Bijdrage transportkosten
- Nieuwsbrief, donaties en grote gevers
- We want you!
- Unu Pikin helpen in Nederland
- Stage of vrijwilligerswerk in Suriname

BIJDRAGE TRANSPORTKOSTEN

jurrian houdt een doos medische spullen vast

We krijgen regelmatig goederen aangeboden die in Suriname hard nodig zijn, zoals medicijnen, incontinentiemateriaal of kleding. Deze goederen worden grotendeels doorgegeven aan organisaties en instellingen die met kinderen, ouderen of zieken werken. Dit is niet onze 'core business', daarnaast sturen we dus ook nog boeken en fietsen voor de werkplaats op.

Het is altijd fijn om mensen te kunnen helpen. De gevers zijn blij, omdat zij verspilling tegen gaan, wij zijn blij, omdat we het kunnen doorgeven en de ontvangers zijn blij met de spullen. Iedereen blij, zou je denken. Maar vaak wordt vergeten dat het opsturen van deze gratis goederen geld kost. Een deel van deze kosten wordt terug verdiend door de 'bunkopuseri', maar dat is niet voldoende om alle kosten rond de gedoneerde goederen te dekken.

Wil je Unu Pikin ondersteunen met de transportkosten, maak dan een bijdrage over op Rabobank NL08 RABO 0309986109. Steun deze actie en maak iedereen blij!

NIEUWSBRIEF, DONATIES en GROTE GEVERS

unu pikin nieuwsbrief Nieuwsbrief
Door je te abonneren op onze Nieuwsbrief steun je het werk van Unu Pikin. Voor €25,- per jaar ontvang je hem thuis. In de Nieuwsbrief brengen we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Je kan er voor kiezen de Nieuwsbrief per e-mail of per post te ontvangen. Opgeven kan door het sturen van een e-mail of brief. Zie de contactgegevens voor de adressen.

donaties
Uiteraard kan je het werk van Unu Pikin steunen door middel van een donatie. Hierbij is elk bedrag welkom. Dit kunnen we gebruiken voor de lopende kosten en activitieten van de sociale werkplaats. Bij de contactgegevens zie je ons rekeningnummer staan. Klik HIER om online te doneren. Let op, online doneren kost geld.

grote gevers
Af en toe ontvangen we een gift van een grote gever, vanaf €4000,- (vb voor de inrichting van een biblioteek) tot €40.000,- (vb voor bouwwerkzaamheden). Deze giften zijn heel waardevol, omdat we er mooie projecten mee kunnen uitvoeren. Grote gevers zijn ook van harte welkom om mee te denken over onze activiteiten. We willen graag vertellen wat wij belangrijk vinden aan ontwikkelingssamenwerking maar zijn ook erg benieuwd naar de input van anderen. Bij de contactgegevens zie je hoe je ons kunt bereiken.

WE WANT YOU!
we want you
Stichting Unu Pikin is voor een belangrijk deel afhankelijk van donaties en schenkingen. Gelukkig hebben we trouwe donateurs, maar toch is er behoefte aan meer. Meer projecten, meer medewerkers en daar is meer geld voor nodig.

We want YOU: Jij kunt een fondsenwervingsactie organiseren en zo het werk van Unu Pikin steunen! Iets groots vb een sponsorloop, maar ook iets kleiners, zoals een benefietmaaltijd-aan-huis, de collecte in de kerk of een kerststukjesverkoping, met takken uit eigen tuin. Ideeën genoeg!

UNU PIKIN HELPEN IN NEDERLAND

Wil je het werk van Unu Pikin ondersteunen in Nederland? Aarzel dan niet en stuur ons een berichtje. Je kunt bijvoorbeeld een kort project doen zoals een fondsenwervingsactie met de vereniging of school. Maar je kunt ook een infokraam beheren, helpen bij het benaderen van fondsen of plaatsnemen in het bestuur. Meer dan genoeg mogelijkheden dus!

Wat je er voor terug krijgt? Op de eerste plaats gewoon een goed gevoel dat je iets doet voor kinderen die het kunnen gebruiken. Verder weet je door je betrokkenheid bij Unu Pikin precies waar het geld aan wordt uitgegeven, word je op de hoogte gehouden van het wel en wee in Suriname, en... je hebt er een leuk adresje bij om op visite te gaan!

STAGE OF VRIJWILLIGERSWERK IN SURINAME

Unu Pikin krijgt regelmatig de hulp van stagiairs en vrijwilligers uit Nederland. Ze combineren een reis naar een mooi land met een interessante stage of zinvol werk. Hier volgen enkele voorbeelden.

Jan heeft al een paar keer vrijwilligerswerk gedaan bij Unu Pikin. Hij heeft op de fietsenafdeling en op de meubelafdeling geholpen. Daar heeft hij meegewerkt aan de opdrachten en een les over schilderen en verfsoorten gegeven.

pedagogiek stagiaire sytske

Sytske (foto) deed de opleiding pegagogiek en heeft 5 maanden stage gelopen. Ze heeft lessen over sociale vaardigheid en omgaan met geld verzorgd voor de leerlingen van het speciaal onderwijs. Ook heeft ze voor alle medewerkers een EHBO-training verzorgd. Dit is een van de vele stagemogelijkheden, kijk hier voor extra info.

Mieke is 3 maanden komen helpen. Mieke heeft veel dozen met boeken uitgepakt en de boeken op leesniveau gesorteerd. Zo gaan de boeken naar de juiste school. Ze is ook mee geweest naar diverse scholen en heeft geholpen met het inkopen doen voor de werkplaats.

Zelf ook enthousiast geworden? Neem contact met ons op en we bekijken de mogelijkheden!